Wednesday, May 9, 2018

  اول و آخر   # The First and The Last  

لغت فوق به معنای ✨#ازلی و #ابدی✨ می‌باشد.# 

اول و آخر به مفهوم خدایی است، که از ازل بوده و تا ابد نیز خواهد بود، و نشان دهنده محاط بودن خداوند بر همه چیز است. خداوند در عهد قدیم در کتاب اشعیا خود را به این نام معرفی می‌کند و در کتاب مکاشفه عهد جدید،# عیسای #مسیح از این عنوان استفاده می‌کند.#

 منابع کتاب مقدس:   اشعیا باب ۴۱، ۴۴ و ۴۸ - #مکاشفه باب ۱، ۲ و ۲۲
✨📖✨
  اشعیا باب ۴۱ آیه ۴ #
۴ كیست كه این را عمل نموده و بجا آورده، و طبقات را از ابتدا دعوت نموده است؟ من كه یهوه و اوّل و با آخرین می‌باشم من هستم.  
✨📖✨
  اشعیا باب ۴۴ آیه ۶ #
۶ خداوند پادشاه #اسرائیل و# یهوه صبایوت كه ولّی ایشان است چنین می‌گوید: من اوّل هستم و من آخر هستم و غیر از من خدایی نیست.  
✨📖✨
  اشعیا باب ۴۸ آیه ۱۲ #
۱۲ ای یعقوب و ای دعوت شده من# اسرائیل بشنو! من او هستم ! من اوّل هستم و آخر هستم !  
✨📖✨
  مکاشفه باب ۱ آیه ۱۱ #
۱۱ که می‌گفت: “من الف و یا و اول و آخر هستم. آنچه می‌بینی در کتابی بنویس و آن را به هفت کلیسایی که در آسیا هستند، یعنی به افسس و اسمیرنا و پرغامس و طیاتیرا و ساردس و فیلادلفیه و لائودکیه بفرست.”  
✨📖✨
  مکاشفه باب ۱ آیه ۱۷ #
۱۷ و چون او را دیدم، مثل مرده پیش پایهایش افتادم و دست راست خود را بر من نهاده، گفت: “ترسان مباش ! من هستم اول و آخر و زنده؛  
✨📖✨
  مکاشفه باب ۲ آیه ۸ #
۸ ”و به فرشته کلیسای در اسمیرنا بنویس که این را می‌گوید آن اول و آخر که مرده شد و زنده گشت.  
✨📖✨
  مکاشفه باب ۲۲ آیه ۱۳ #
۱۳ من الف و یاء و ابتدا و انتها و اول و آخر هستم.”  

No comments:

Post a Comment